Procedura składania wniosku
Zgodnie z art. 30 ust. 1. ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, osoba ze szczególnymi potrzebami (dalej zwana wnioskodawcą) lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, zwanym dalej „wnioskiem o zapewnienie dostępności”.
Wniosek o zapewnienie dostępności kierowany jest do podmiotu publicznego z którego działalnością związane jest żądanie zapewnienia dostępności zawarte we wniosku.
Wniosek musi zawierać następujące elementy:
- dane kontaktowe wnioskodawcy;
- wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym;
- wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą;
- wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.
Podmiot do którego kierowany jest wniosek o zapewnienie dostępności ma 14 dni na zapewnienie dostępności w zakresie zawartym we wniosku. W szczególnych przypadkach, po uprzednim skontaktowaniu się z wnioskodawcą i podaniu przyczyny opóźnienia, podmiot może wyznaczyć inny termin na zapewnienie dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku.
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (tj. Dz.U.2022 poz. 2240).
Wnioski o zapewnienie dostępności można składać:
- osobiście: w Sekretariacie Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Olsztynie w godzinach 7.15-15.15, ul. Lubelska 16, 10-404 Olsztyn
- korespondencją pocztową na adres: Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Olsztynie ul. Lubelska 16, 10-404 Olsztyn;
- korespondencją elektroniczną na adres mailowy: plw@olsztyn.piw.gov.pl;
- poprzez elektroniczną skrzynkę podawczą na platformie ePUAP.
Poniżej znajdują się przykładowe wzory wniosków o zapewnienie dostępności.